Voorbereiding - Reisverslag uit Baarn, Nederland van Rebecca Moraal - WaarBenJij.nu Voorbereiding - Reisverslag uit Baarn, Nederland van Rebecca Moraal - WaarBenJij.nu

Voorbereiding

Door: Rebecca Moraal

Blijf op de hoogte en volg Rebecca

03 September 2015 | Nederland, Baarn

Liebe Leuten,

Het is nu echt zo ver; morgenvroeg gaan mijn paps, al mijn spullen en ik met de auto de ont-zet-tend lange reis naar Dortmund afleggen. En met ontzettend lang bedoel ik eigenlijk heel kort. Het is namelijk maar 2 uurtjes rijden met de auto vanuit Baarn naar Dortmund, en dat is zelfs van deur tot deur gerekend.

Ik heb er enorm veel zin in! De vorige twee weken heb ik van iedereen afscheid kunnen nemen, ik heb zelfs nog een soort goodbye-feestje gegeven in Groningen. Een deel van mijn jaarclub, mijn studiegenootjes, en mijn huisgenootjes was aanwezig en ook Gydo kon er gelukkig bij zijn. Hoewel de avond leuk begon (sushi met Tamara en Dieske en de nodige wijntjes) vond ik het toch moeilijk om afscheid te nemen. Er heeft zelfs een traantje gevloeid, mede door de wijntjes, maar toch. Na een aantal beloftes 'Ja, we komen sowieso een keer langs' en 'Het komt helemaal goed, het is een enorm gave ervaring, waarschijnlijk de beste van je leven!' voelde ik me op mijn gemak gesteld en kon ik de avond rustig afsluiten.

De laatste week in Nederland heb ik in Baarn doorgebracht met mijn familie. Hoewel, de kleintjes moesten natuurlijk weer naar school en ook Sas is (eindelijk) begonnen met d'r studie ;). Maar toch hebben we woensdag nog even met z'n allen mijn verjaardag kunnen vieren tijdens een lekker etentje bij de Indiaar. En ik kan natuurlijk nog even lekker thth chillen voor mijn studie weer begint...

En dan komt het nu toch wel heel dicht bij. Ik ben heel erg benieuwd hoe deze vier maanden gaan worden, maar eigenlijk heb ik er wel vertrouwen in dat het super gaat worden! Ik zie het eigenlijk als een soort vakantie, waarbij je veel nieuwe mensen ontmoet en ook nog een beetje moet studeren.

Ook leuk: ik ben al een aantal keer naar Dortmund geweest op uitwisseling tijdens de middelbare school, dus ik denk/hoop ook die uitwisselingsvriendinnen weer eens te zien!

Voor de mensen die het nog leuk vind staan er wat plaatjes in deze blog van mijn kamer, die hoogstwaarschijnlijk aan de OstenbergstraBe zal zitten.

Tschüssss,
Becs

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Rebecca

Ik ben Rebecca, ik ben 21 jaar en ik vertrek begin september naar Dortmund om daar 4 maanden te studeren. Ik studeer de Academische Pabo, en zal in Dortmund vooral vakken die te maken hebben met het Pedagogiek-deel van mijn studie volgen. De eerste maand van mijn vertrek (dus de gehele maand september) zal ik een taalcursus Duits volgen.

Actief sinds 03 Sept. 2015
Verslag gelezen: 201
Totaal aantal bezoekers 2643

Voorgaande reizen:

04 September 2015 - 31 December 2015

Dortmund

Landen bezocht: